ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ

Ανήρ έννους τα καινά τοις πάλαι τεκμαίρεται. Ο άνθρωπος που έχει μυαλό, κρίνει τα νέα από τα παλιά ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Η ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΒΟΗΘΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

επαφη στο FACEBOOK : Sokrates Tsoumplekas

Twitter : sokrates tsoumelekas


Χωρίς διαφημίσεις και κέρδος. Γράψτε τις σκέψεις σας και θα αναρτηθούν επώνυμα

Κυριακή, 22 Ιουνίου 2014

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΑΦΕΝΤΗΣ ΤΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ; ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Ο ΜΟΧΘΗΡΟΤΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

Του Γεωργίου Ελ. Χατζιδάκη
GiorgosHatzidakis @ facebook
HatzidakisGiorg @ twitter

Είχα την αμφιλεγόμενη «τύχη» να έχω νιώσει «στο πετσί» μου τι εστί Ευάγγελος Βενιζέλος και πόσο σάπιος λακές και μίσθαρνο όργανο είναι από τα πρώιμα χρόνια του, ήτοι από τα μέσα δεκαετίας 1990. Πιο συγκεκριμένα, ως ανερχόμενο στέλεχος διαφημιστικών εταιρειών τότε, είχα ζήσει από κοντά την επεξεργασία και τελική εφαρμογή του φερώνυμού του Νόμου περί ΜΜΕ. Ο νόμος αυτός, που αρχική έμπνευση ισχυριζόταν πως αντλούσε από το loi Chapin της Γαλλίας, απέδειξε περίτρανα σε όλους μας πόσο υποταγμένος στο τότε αφεντικό του (καθώς και πολλών άλλων πολιτικών «ανδρών» που κάποια λεπτή ειρωνία της φύσης τους ένδυσε με δίποδη αντί έρπουσα μορφή...), τον περίφημο Λαμπράκη, ήταν.

Αντί λοιπόν των εθνοευεργετικών διατάξεων του αντίστοιχου γαλλικού νόμου (που προβλέπει ποσόστωση τοπικά παραγώμενου προγράμματος και ελέγχει και απαγορεύει την υπερβολική χρήση ξένων λέξεων στα ΜΜΕ) ο Βενιζέλειος ήταν «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα του αφέντη του (το αφεντικό αρμόζει σε τίμιους ανθρώπους που δουλεύουν για τίμια αφεντικά...). Ενδεικτικά μόνο αναφέρω ότι «δένει τα χέρια» του Δημόσιου τομέα με υποχρεωτική αναλογία 60% της διαφημιστικής του δαπάνης στα Έντυπα Μέσα (σε μια εποχή που κανείς δε διέθετε πάνω από 25%, πλην πολύ εξειδικευμένων), που ήταν το «δυνατό χαρτί του Λαμπράκη. Φρόντισε επίσης να επέμβει βίαια στην ελεύθερη αγορά της διαφήμισης μειώνοντας τα κέρδη των διαφημιστικών, προφανώς προς ώφελος επίσης των ΜΜΕ. Είχε μάλιστα ισχυριστεί, το ανθρωποειδές αυτό, στη Βο(υ)λή ότι «η Δημοκρατία απειλείται από τις Διαφημιστικές» για να εισπράξει την ευστοχότατη, «πληρωμένη» απάντηση του Μητσοτάκη «εξ΄όσων γνωρίζω, παγκοσμίως η Δημοκρατία απειλείται από τα ΜΜΕ και ουδόλως από τις Διαφημιστικές». Ο, προσφάτως εκθρονισθείς, επίτιμος κάτι είχε «γευτεί» από τη Χούντα των ΜΜΕ...